15.12.2019
מרכז רפואי בני ציון מרכז רפואי בני ציון
line_grad.jpg (713 bytes)
ENGLISH العربية
דף הבית
מי אנחנו מחלקות ושירותים פניות הציבור פורומים פרסומים מדעיים

תזונה ודיאטה

  תיאור כללי    צוות    כתבות בנושא תזונה    קישורים רלוונטיים  
יום העצמאות למדינת ישראל

ריכזנו עבורכם כמה טיפים, שיוכלו להפוך את החגיגות ביום העצמאות גם למהנות וגם לכאלה שלא תפגענה בגזרה ושתשמורנה על הבריאות.

בשרים:
bul1_1 קונים בשר רזה: פילה, פילה מדומה, כנף העוקץ (שייטל), ראש ירכה (וייסברטן), ירכה (צ'ך), צוואר וסינטה, מסירים שומן גלוי ומפחיתים עד 50% מתכולת השומן, מבשלים וצולים בלי להוסיף כמות שומן גדולה, וכמובן- לא מטגנים!

bul1_1 קבבים: רצוי לא לקנות מוכן - אלא להכין לבד. חשוב שיטחנו לכם את הבשר מול העיניים, ושתבחרו את הבשר שהוא לא שמן. כשקונים קבבים מוכנים, אין לכם מושג כמה שומן יש בפנים. כאשר מכינים אותם מולכם באטליז, אתם יכולים לשלוט בכמות השומן. בדרך כלל, עיסה שהכנתם בעצמכם היא טעימה יותר.

bul1_1 איברים פנימיים: אלה הם מזונות עם תכולת כולסטרול גבוהה, בעיקר כבד, לבבות וטחול. יש להעדיף מזונות דלים בכולסטרול כמו דגים, עוף ובשר בקר דל שומן.

bul1_1 להסיר את השומן: תמיד אפשר לבקש מהקצב (או אנחנו בעצמנו) להסיר את השומן הגלוי לעין. למשל, בסינטה יש מן מעטפת של שומן בצד העליון שלה שמאוד קל להסיר אותה. מהעוף - יש להסיר את העור. הכל כמובן בטרם הבישול, ולא אחרי שצלינו, משום שכאשר אנחנו צולים זה חודר לבשר, ולכן, עדיף להסיר עוד לפני תהליך הצלייה. מחלקים מסוימים בבקר קל להוריד את  השומן. תמיד אפשר לבקש מהקצב שיחתוך לנו את החלקים השומניים.

bul1_1 דגי מים עמוקים: טונה, הרינג, מקרל, אלתית, סול ובקלה. דגים אלה עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3, ומחקרים הוכיחו כי ביכולתן לעזור בהפחתת תהליך קרישת הדם והידבקות קרישים לכלי הדם.

ומה ליד האוכל?
bul1_1 פיתות- כל פיתה מכילה 210 קלוריות! ותרו על הפיתות, תיהנו משאר המאכלים המיוחדים על האש- כגון הבשר והירקות הצלויים ותוכלו לחסוך הרבה קלוריות מיותרות.

bul1_1 תוספות- התרחקו מצ'יפס שהוא האויב העיקרי, ונסו לא לאכול דבר ליד הבשר מלבד סלטים. אם אתם חייבים משהו קטן דאגו להכין פלחי תירס קטנים מתובלים וצלויים על הגריל ללא תוספת שמן או תפוחי אדמה אפויים דלי שומן.

bul1_1 סלטים- החלק המועדף בכל "על האש"- ממנו ניתן לאכול והמון. כמה חוקים כדי שתוכלו ליהנות בלי להשמין- הסלטים יכולים להיות מירקות טריים או מבושלים אך עליהם להכיל מעט שמן, ללא מיונז או טחינה וכך תוכלו לנשנש אותם במשך כל הבילוי. גם חיתוך יפה של ירקות ותיבול קל בחומץ, מלח ומעט שמן ייתן לכם ירקות חמוצים וטעימים.

bul1_1 שתייה- הקפידו על שתייה רבה של מים, אפשר גם משקאות דלי קלוריות. שתיה של משקאות מסוכרים עלולה להוסיף עוד מאות קלוריות לארוחה. כך לגבי אלכוהול המשמין יותר מכל אוכל כמעט. בקבוק בירה אחד שווה ל-200 קלוריות, אל תגזימו.

bul1_1 קנחו את היום בצעידה שתוריד את האוכל, תכניס אתכם לכושר ותשפר את מצב הרוח לשאר ימות השנה!

חג עצמאות שמח!!!

 

 

  חזרה לראש הדף
מחלקות ושירותים
הנהלה
בטיחות הטיפול וניהול סיכונים
מחלקות אשפוז
מכונים ויחידות
אונקולוגיה
אולטרה סאונד נשים
אלרגיה ואימונולוגיה קלינית
אנדוקרינולוגיה
בית מרקחת
בריאות הנפש
גנטיקה
גסטרואנטרולוגיה
דימות רפואי
המטולוגיה
הפרייה חוץ גופית (IVF)
כירורגיה פלסטית
כלי דם
מחלות זיהומיות
מרכז לאבחון וטיפול בפרקינסון
נפרולוגיה ויתר לחץ דם
עבודה סוציאלית
עמוד שדרה
פה ולסת
פיזיותרפיה
פסיכולוגיה רפואית
פתולוגיה
ריאות ותפקוד נשימתי
ריפוי בעיסוק
רפואה גרעינית – איזוטופים
רפואה משלימה
שיקום לב
תזונה ודיאטה
מעבדות
מרפאות
מרכזים לנפגעי תקיפה מינית
וועדות
ספריה מדעית
שירותים אדמיניסטרטיביים
מנהל ומשק
שיווק וקשרי חוץ
משאבי אנוש
דובר ביה"ח
בניית אתרים
קידום אתרים ע"י
כל הזכויות שמורות למרכז רפואי בני ציון © 2009